Kampányhónap – „Bloggerbalhé? Tuti 13!”

Hello, Dear!

Elérkezett a kampányhónap 2. bejegyzése is, aminek az altémáját Kanna találta ki. Én egy olyan példát hoztam fel, amit - noha külső szemlélőként, de - átéltem.
Remélem, tetszeni fog nektek ez a bejegyzés, nézzétek meg Kanna Chan és Katherine Shadown véleményét is! :)

Kampányhónap – „Bloggerbalhé? Tuti 13!”

Mint minden közösségben, a bloggerek között is van néhány olyan személy, aki fel akarja bomlasztani a rendet, vagy ha nem is ez a célja, akkor valahogy sikerül neki. Igen, a trollokra gondolok, illetve az olyan „bloggerekre”, akik olyat írnak, ami a közösség nagy része számára elfogadhatatlan.

Sajnos ez is szervesen kapcsolódik a kampány témájához, szóval most erről tudtok egy kicsit olvasni, pontosabban arról, hogy én miket éltem át, hogyan éltem át, mi volt a valóság.

Nyár környékén volt a legutóbbi nagyobb balhé, ez pedig az askes névtelen kérdezőről szólt. Szerintem nem kell magyaráznom, mit csinált ez a személy, minden blogger ismeri nagyjából a sztorit. Szerencsére engem nem zaklatott, szóval csak kívülállóként tudom leírni a véleményemet.

Hallottam ezt-azt, de igazából fogalmam sincs, hogyan kezdődött ez az egész. Egyszer csak megjelentek a falamon ask.fm válaszok, amiket a blogger ismerőseim osztottak meg. Egy idő után feltűnt, hogy sokaknál látok sértő, provokáló kérdéseket, mindnek szörnyű volt a helyesírása és szinte az összes körkérdés volt. Elsősorban a 13-14-15 éveseket támadták, legalábbis náluk láttam a leggyakrabban, de lehet, hogy idősebbeket is, csak ők nem válaszolták meg a kérdéseket.

Már ekkor érezni lehetett egy kis morajlást a bloggerek körében, de még nem volt akkora téma ez. Rosszul esett azoknak, akiket bántottak, vigasztalták egymást, de senki nem szólalt fel, legalábbis nem kavart nagy port.

Eleinte a legtöbb válasz kötekedő volt. Próbálták meggyőzni a kérdezőt, de az csak egyre inkább belelovalta magát. Miután látták, hogy nem vezet jóra, egyre többen figyelmen kívül hagyták a kérdéseket, és teljesen más témában válaszoltak. Azt hiszem, Andi (javítsatok ki, ha nem ő) elindított egy „kampányt”. Valami olyasmi volt a lényege, hogy a gonosz válaszokra egy képpel reagált. Néhányan csatlakoztak, de nem elegen – talán éppen ezért folytatta a zaklató.

Nem sokkal ezután Giger és Petra elkezdték felkutatni, ki lehet a névtelen. Sokan támadták emiatt őket, főleg idősebbek, akikről nem tudom, bántotta-e őket is a kérdező. Mindenesetre jó nagy balhé lett ebből az egészből, mert – még mindig nem értem, miért – sokan nem tartották jó ötletnek. Jöttek az újabb kérdések, amikben ezúttal szinte mindenkit gyanúsítgattak, hogy ő a névtelen – természetesen ezek is névtelen kérdezőtől jöttek.

Végül Petráék megtalálták a zaklatót, de nem hozták nyilvánosságra a kilétét. Bejegyzésekben leírták, mennyire rosszul esett nekik, hogy ennyire negatívan reagáltak a kezdeményezésükre. A névtelen pedig mindenkitől bocsánatot kért – úgy, hogy nem fedte fel kilétét.
Máig is csak hárman tudják az igazat: Petra, Giger és a névtelen. Ez a sztori is hamar elült, egy hónap múlva már szinte senki sem emlékezett rá.

És most biztos azt kérditek, ez mégis hogy a bánatba kapcsolódik a kampányhoz? Hát elmondom: a találgatásokban mindig tény volt, hogy az illető 13 év körüli. Borzasztóan rosszul esett, hogy ezt ennyire természetesnek veszik. Hát persze, ki más lenne egy troll, mint egy unatkozó 13 éves? Mert idősebb nem lehet, á, nem. Egy 40 éves férfi kizárt, hogy zaklasson és bántson fiatal bloggereket. Jó, ez egy lesarkított példa volt, de értitek.

Ha egy szobában ketten vagyunk, eltűnik, mondjuk egy tábla csoki, de tudom, hogy nem én ettem meg, akkor logikus következtetés, hogy a másik volt az. De ha tízen vagyunk, akkor nem gyanúsíthatok meg senkit sem jogosan, hiszen bárki lehet a kilenc ember közül. Ez így van 20, 30, 40, 50, 100, 200, 500, 1000, és még több embernél is. És mivel a bloggertársadalom számtalan tagja használ aks.fm-et, ezért bárki lehetett volna az illető. Mégis mindenki rohadtul biztos volt benne, hogy az illető 13 éves. Úgy látszik, mindenkinek van valamilyen különleges képessége, amivel ki tudta deríteni, hogy ennyi idős a kérdező…


Sokan mondhatjátok – jogosan –, hogy minek „pattogok”, hiszen nem is voltam része ennek. Hát elmondom: bántott, hogy egyből ez volt a következtetés. Mert akár büszke vagyok rá, akár nem, ez a korosztály az én korosztályom. Én is benne vagyok. Engem is gyanúsítottak, még ha nem is konkrétan. És ez fáj, ugyanis egyetlen ember miatt rányomták a bélyeget a normálisokra is.

Ha támogatod a kampányt:
👑Tedd ki ezt a plecsnit a blogodra, úgy, hogy a blogomra vezessen (lentebb)
👑Írj kommentet, ha kitetted 
👑Ha van rá lehetőséged segíts a fiatalabbaknak

Találkozunk legközelebb!💩

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések